Projekt Centrum transferu poznatků a technologií OU v Ostravě reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_014/0000627 je financován z prostředků Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
E-learningový kurz, jehož autorem je Ostravská univerzita, podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní.
Academic English
Doktorská škola OU je inovativní podpůrný vzdělávací systém studentů doktorských studijních programů akreditovaných na OU.
Cílem Doktorské školy je vytvářet prostředí pro výchovu mladých kvalitních vědeckých pracovníků formou vzdělávacích akcí zaměřených na sdílení dobré praxe a networking.
Testování studentů slouží k několika klíčovým cílům v rámci vzdělávacího procesu:
- Měření porozumění a znalostí: Testy poskytují učitelům nástroj k měření úrovně porozumění a znalostí studentů v různých oblastech. To umožní zhodnocení, zda studenti dosahují stanovených vzdělávacích cílů.
- Hodnocení pokroku a vývoje: Pravidelné testování umožňuje sledovat pokrok studentů a jejich schopnost aplikovat naučené dovednosti a znalosti. To může být užitečné pro identifikaci oblastí, kterým je potřeba věnovat větší pozornost.
- Poskytování zpětné vazby: Testy poskytují příležitost k poskytnutí zpětné vazby studentům. Zpětná vazba pomáhá studentům pochopit své silné stránky a najít oblasti, které je třeba zlepšit.
- Identifikace individuálních potřeb: Testování může pomoci identifikovat individuální potřeby studentů a umožnit diferenciaci výuky. Učitelé mohou lépe přizpůsobit svou výuku na základě výsledků testů, aby například podpořili různé učební styly a tempo studentů.
I přes tyto pozitivní aspekty je důležité věnovat pozornost i případným negativním dopadům, jako je stres spojený s testováním nebo riziko zaměření výuky pouze na to, co lze snadno testovat, přestože vzdělávací cíle mohou být širší.
Kontakty:
RNDr. Hana Sochorová, Ph.D., Lékařská fakulta
Ing. Zdeňka Telnarová, Ph.D., Přírodovědecká fakulta
Metodika hodnocení vědy
Novela zákoníku práce - školení
Průvodce vědou na OU