aa
LS 2022/23 - Člověk a jeho svět - úvod do studia (KPA/8CJSU + 88JSU)
Předmět je prvním ze série předmětů věnovaných přírodovědnému a společenskovědnímu základu, resp. vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět na 1. stupni ZŠ. Tento předmět oborově-didakticky, jsou v něm reflektovány jednotlivé pedagogické kategorie z pohledu vzdělávací o…
aa
LS 2022/23 - Didaktika dramatické výchovy s praxí (KPA/66DD1 + 6BDD1)
Předmět studentům nabízí příležitosti ke studiu a aplikaci principů, cílů, obsahů, metod a forem dramatické výchovy v mateřské škole. Mohou tak nahlédnout na osobnost učitele a dítěte předškolního věku v rozmanitých pedagogických situacích, při vedení činnostního uče…
aa
LS 2022/23 - Dramatická výchova 2 (KPA/66DV2 + 6BDV2)
Studentovi předmět poskytne orientaci v hlavních směrech dramatické výchovy u nás a ve světě. Může získávat praktickou zkušenost s dramatickou výchovou jako systémem aktivního sociálně-uměleckého učení v kontextu jejího vývoje. Tím obohatí své zkušenosti o další princi…
aa
LS 2022/23 - Dramatická výchova ve vyučování 2 (KPA/88VV2 + 8DVV2)
Hlavním záměrem předmětu je, aby se student seznámil s možnostmi, které nabízí využití dramatické výchovy v primárním vzdělávání pro rozvíjení klíčových kompetencí, v rámci samostatného předmětu, integrace s jinými předměty, či průřezovými tématy, při vytváře…
aa
LS 2022/23 - Filosofie výchovy (KPA/88ILV + 8ILV)
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky filosofie výchovy, poskytnout studentům porozumění fenoménu výchovy a vzdělávání na základě antropologických a axiologických východisek a rozvíjet jejich schopnost teoretické reflexe pedagogických problémů.…
aa
LS 2022/23 - Pedagogické problémy školní praxe 1 (KPA/8ROB1 + 88OB1 + 8ROB2 + 88OB2)
Cílem je aplikace znalostí předmětů pedagogické složky studia při reflektovaném procesu akčního výzkumného šetření vybraných jevů a procesů pedagogické praxe.
aa
LS 2022/23 - Pedagogika - Projektování (KPA/6BPK1 + 66PK1)
Cílem předmětu je formulovat pedagogický problém na základě svých dosavadních zkušeností zejména z reflektované souvislé hospitačně asistentské pedagogické praxe. Promítnout navrhovaná řešení pedagogického problému do vypracování edukační části pedagogického projektu,…
aa
LS 2022/23 - Projekt divadlo a škola 2 (KPA/88DS2 + 8PDS2)
Studenti se v předmětu seznámí s dalšími možnostmi, které nabízí divadlo nebo jeho prostředky a postupy pro tvořivé aktivity v projektu s žáky během běžných školních povinností. Jde o prohloubení praktického poznávání učiva dramatického umění pro primární vzdělává…
aa
LS 2022/23 - Příprava elementárního čtení, psaní a logického myšlení (KPA/66EPP + 6BEPP)
Cílem předmětu je prostřednictvím probírané látky uvést studenty do problematiky současného pojetí rozvoje počáteční čtenářské a jazykové gramotnosti dětí předškolního věku (pregramotnosti) jako etapy gramotnosti kulturní a dále představit základní principy stimulace …
aa
LS 2022/23 - Reflektovaná souvislá hospitačně asistentská pedagogická praxe + seminář (KPA/6BSHP + 66SHP)
Praxe je zaměřená na seznámení se s prostředím a adaptaci studujících v instituci poskytující edukaci dítěti preprimárního věku. Studující má možnost si sám vybrat, kde praxi podstoupí. Seznámí se s organizací mimořádných akcí v MŠ, s provozem MŠ, projde všemi třída…
aa
LS 2022/23 - Seminář ke státní bakalářské zkoušce (KPA/6BSSZ + 66SSZ)
Studenti jsou připravování ke státní závěrečné zkoušce. Student před skupinou ostatních studentů obhajuje svá řešení projektu, reaguje na otázky, zdůvodňuje v návaznosti na osvojenou problematiku edukace dítěte v preprimárním věku podle zadaných okruhů otázek ke státní…
aa
LS 2022/23 - Souvislá pedagogická praxe v 1. ročníku (KPA/8RZS1 + 88ZS1)
Hlavním cílem souvislé pedagogické praxe v prvním ročníku ZŠ je umožnit studentům nahlédnout do prostředí školního života prvního ročníku základní školy, seznámit se s jejími specifiky, hlouběji poznávat reálné podmínky výuky a potřeby učitelské profese v tomto ročn…
aa
LS 2022/23 - Úvod do profesní etiky učitele (KPA/8PROE + 88ROE)
Předmět Etika pro pedagogy je pojat jako aplikace obecné etiky na specifickou oblast pracovní etiky a to na učitelské povolání. Na základech obecné etiky rozvíjí znalosti z oboru etika ve vztahu k učitelskému povolání a také k prostředí školy. Zabývá se jednak individuální et…