Předmět je koncipován jako teoretický celek. Učí základní orientaci v ekonomické problematice zdravotnických zařízení, právním normám, které vymezují hospodaření zdravotnické organizace. Seznamuje studenty se systémem zdravotního pojištění, se seznamem výkonů a platnou legislativou pro úhrady poskytované péče. Dále informuje o podnikatelské činnosti ve zdravotnictví a ekonomických aspektech tohoto podnikání, o způsobu úhrady zdravotní péče.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními etickými pojmy a teoriemi, vývojem zdravotnické etiky, současnými etickými principy a etickými problémy, které mohou nastat při vykonávání nelékařské profese ve zdravotnictví. Dalším cílem předmětu je seznámit studenty s etickými povinnostmi zdravotníků, etickými kodexy a právními normami v souvislosti s etikou ve zdravotnictví.
Anotace: Předmět je koncipován jako teoreticko praktický celek. Je součástí předmětů z ošetřovatelství v oblasti primární a terciární péče. Zaměřuje se na zdraví lidí v komunitě. Studenti pochopí význam pojmu "komunita", její hlavní sociální funkce v uspokojování potřeb lidí a její hierarchii: jedinec-rodina-obvod-město-okres-stát-národ-svět. Uvědomí si nutnost zdravého společenského a přírodního prostředí v komunitě pro život jednotlivců a jejich rodin. Naučí ošetřovaní klientů/pacientů v podmínkách domácího prostředí. Studenty seznámí s organizační strukturou služeb Agentur domácí péče a platnou legislativou pro jejich činnost. Cíle: Studenti porozumí pojmu komunita, významu zdravého společenského a přírodního prostředí pro zdraví člověka. Seznámí se s rozvojem zdravotních a sociálních služeb v rámci komunitní péče o zdraví jednotlivců a jednotlivých populačních skupin. Přijme filozofii domácí péče a seznámí se se základní organizační strukturou domácí péče, s interdisciplinárním přístupem v domácí péči. Uvědomí si odlišnosti poskytování péče v domácím prostředí.
Předmět seznamuje studenty se základy obecného managementu tak, aby se dokázali orientovat v základních pojmech a uměli tyto informace využít ve své praxi. Současně je pozornost věnována problematice řízení lidských zdrojů a řízení organizace v podmínkách krize.
Cílem části marketingu je seznámit studenty se základy marketingu, fungováním trhu, objasnit marketingové prostředí, výzkum, informace, marketingový mix, specifika marketingu ve veřejném sektoru, včetně zaměření na zdravotnictví a zaměřit se na etickou oblast. Cílem části managementu je seznámit studenty se základy managementu, nastínit problematiku jednotlivých oblastí managementu, se kterými se mohou studenti ve své budoucí praxi setkat, vystihnout charakter manažerské práce, role, funkce, činnosti a vlastnosti manažera, etapy vývoje manažera, manažerské odpovědnosti, dovednosti a požadavky, styly vedení, vést k orientaci v potřebných informacích manažerského typu, přinést přehled žádoucích aktivit organizace při řízení managementu rizik. Získat informace o organizační kultuře, komunikaci, etice a time managementu. Získat přehled o řízení lidských zdrojů a o jejich zkušenostech v souvislosti s různými stránkami personálního řízení. Definovat základní úkoly personálního managementu.
Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče. Budou aktivně využívat techniky ošetřovatelského procesu.
Cílem je naučit studenty/studentky ošetřovatelským dovednostem na jednotlivých dětských odděleních. Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Anotace předmětu: V rámci ošetřovatelské praxe si studenti upevní a transformují vědomosti a dovednosti potřebné k realizaci ošetřovatelských činností v kontextu holistického přístupu ke klientům s duševní poruchou s důslednou akceptací práv klientů. Důraz je kladen na proces systematického hodnocení duševně nemocného a jeho podpůrných systémů. Plánování ošetřovatelské péče, její realizace a vyhodnocování je vedeno s důrazem na kontinuitu péče. Základním cílem je zajistit a udržet maximálně možnou autonomii klienta a vést ho společně s jeho rodinou k soběstačnosti a nezávislosti. Cíle: Na základě teoretických vědomostí a praktických dovedností připravit studenty k aplikaci a organizaci a řízení a/nebo k poskytování ošetřovatelské péče klientům s duševní poruchou včetně validní ošetřovatelské diagnostiky a v souladu ošetřovatelské praxe založené na důkazech.
Cílem je naučit studenty/studentky ošetřovatelským dovednostem na jednotlivých dětských odděleních. Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Cílem je naučit studenty/studentky ošetřovatelským dovednostem na jednotlivých dětských odděleních. Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Cílem je naučit studenty/studentky ošetřovatelským dovednostem na jednotlivých dětských odděleních. Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Cílem je naučit studenty/studentky ošetřovatelským dovednostem na jednotlivých dětských odděleních. Studenti/studentky se naučí zhodnotit potřeby dětí a dospívajících na dětských odděleních, zdokonalí se v hodnocení individuálního zdravotního stavu a potřeb pacientů z hlediska ošetřovatelské péče.
Předmět poskytne posluchačům základní přehled o specializované ošetřovatelské péči o pacienty se závislostí, s úzkostí, s poruchou osobnosti, s vrozenou poruchou intelektu, se sexuální poruchou, s poruchou příjmu potravy, pacienty a rodiče v rámci dětské a dorostové psychiatrie. Seznámí s používanými hodnotícími technikami, způsobech posouzení potřeb pacientů i pečovatelů, stanovením ošetřovatelských problémů, sestavením plánů ošetřovatelských intervencí, zvláštnostech edukace a poradenství u jednotlivých okruhů duševních poruch. Na základě teoretických vědomostí a praktických dovedností připravit studenty k plánování komplexní specializované ošetřovatelské péče u nemocných se závislostí, s úzkostí, s poruchou osobnosti, s vrozenou poruchou intelektu, se sexuální poruchou, s poruchou příjmu potravy, pacientů a rodičů v rámci dětské a dorostové psychiatrie
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Je součástí komplexu předmětů z klinického ošetřovatelství ve vnitřním lékařství. Seznamuje s odlišnostmi diagnostiky, léčby a ošetřovatelské (komplikacím předcházející) péče o nemocné v interních oborech, která je poskytována v rámci sekundární a terciární zdravotnické péče.
Anotace předmětu: Obsah předmětu tvoří jádro profesionálních dovedností všeobecných sester a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Výuka je praktická. Umožňuje studentům získat základní manuální zručnost a jistotu bezpečného a kvalitního provádění odborných výkonů a procedur u klientů/pacientů. Kvalitně provedený výkon respektuje individuální potřeby klienta/pacienta, zejména jeho potřebu pohodlí, úcty, jistoty a bezpečí. Cíle: Osvojit si vědomosti a dovednosti nezbytné pro bezpečnou praxi při uspokojování individuálních potřeb klienta/pacienta. Naučit se praktické realizaci "celostní péče" o jednotlivce; pochopit význam uspokojení potřeby jistoty a bezpečí u jednotlivce. Získat manuální zručnost k provádění jednotlivých ošetřovatelských výkonů, a to za využití trenažérů, modelů a pomůcek určených pro výuku zdravotnických dovedností a za pomoci audiovizuální techniky (demonstrační DVD). Uvědomit si důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování individuální péče. Naučit se vyhodnotit účinnost ošetřovatelských intervencí. Naučit se provádět výkony z oblasti závislých činností sestry tj. diagnostické a léčebné výkony. Naučit se dodržovat zásady týmové spolupráce.
Anotace: Studijní disciplína rozvíjí schopnost provádět ošetřovatelskou diagnostiku. Nabízí poznatky o taxonomiích lidských potřeb a o jejich uplatnění v oboru ošetřovatelství. Objasňuje specifické kroky ošetřovatelské diagnostiky, její charakteristiky a využití pro autonomní roli sestry. Rozvíjí u studentů schopnost využívat ošetřovatelskou diagnostiku při akceptování východisek holistické filosofie. Cíle: Student po absolvování disciplíny dokáže objasnit specifické pojetí ošetřovatelské diagnostiky zaměřené na potřeby člověka, bude identifikovat oš. problémy klienta, bude umět používat objektivizované metody posuzování stavu potřeb při příjmu do oš. péče i v jejím průběhu. Dokáže formulovat dvou i tří-složkové individuální oš. diagnózy, dokáže k oš. diagnostice využít moderní ošetřovatelskou terminologii. Je schopen určit a naplánovat ošetřovatelské činnosti spadající ke konkrétním ošetřovatelským problémům a dokáže získané poznatky využít při tvorbě plánu ošetřovatelské péče, denních záznamů i souboru ošetřovatelské dokumentace. Naučí se vstupním schopnostem pro sledování kvality individuální ošetřovatelské péče. Uvědomuje si obsah a pojetí autonomní odpovědnosti a respektuje nepřesahování svých kompetencí a uznává činnosti dalších odborníků multidisciplinárního zdravotnického týmu.