Top
aa
Doktorské studium (ICTE)Kurz založený pro vkládání materiálů pro doktorské studium oboru Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
aa
Doktorské studium (KIK - OU)Kurz založený pro vkládání materiálů pro doktorské studium oboru ICT ve vzdělávání, akreditovaný na PdF OU a garantovaný na Katedře informačních a komunikačních technologií OU.
aa
LS 2023/2024 - Bezpečnost v práci s ICT (KIK/6PBIT + 66BIT + GPBIT + GKBIT)Předmět se ve svém rozsahu zabývá třemi tématickými celky. První tématický celek se zaměřuje na problematiku bezpečnosti z pohledu počítačové kriminality, negativních komunikačních jevů a softwarové ochrany moderního ICT zařízení. Druhým tématickým celkem je problematika ergonomie práce na počítači. Třetí téma je zaměřeno na autorské právo a zásady použití informací.
aa
LS 2023/2024 - Digital Video (KIK/E-DIV)The goal of this course is to introduce students to area of digital videography, video gear and other technical devices, which is used when creating video. Students will learn how to properly hold the camera, how to creatively use different types of movements and angles. Students will learn complete process from capturing the video, through editing, to final publishing. Students will be editing they work in one of the most used editing software Adobe Premiere Pro. Final video will be exported in different formats.
aa
LS 2023/2024 - Digitální gramotnost 1. stupeň ZŠ (KIK/8DIGR + 88IGR)V průběhu semestru jsou diskutovány otázky integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě ověřených modelů. Seznámí se s modely orientovanými na učební cíle, na infrastrukturu a na učitele. Rozebírá problematiku digitální gramotnosti, diskutuje ICT kompetence žáka vymezené Rámcovým vzdělávacím programem pro daný stupeň vzdělání ve vztahu k digitálním dovednostem. Ze souhrnného pohledu se věnuje počítačem podporované výuce, integraci digitálních technologií do výuky a evaluaci výuky pomocí ICT.
aa
LS 2023/2024 - Digitální gramotnost 2. stupeň ZŠ (KIK/6DIGR + 66IGR)V průběhu semestru jsou diskutovány otázky integrace digitálních technologií do edukačního procesu na základě ověřených modelů. Seznámí se s modely orientovanými na učební cíle, na infrastrukturu a na učitele. Rozebírá problematiku digitální gramotnosti, diskutuje ICT kompetence žáka vymezené Rámcovým vzdělávacím programem pro daný stupeň vzdělání ve vztahu k digitálním dovednostem. Ze souhrnného pohledu se věnuje počítačem podporované výuce, integraci digitálních technologií do výuky a evaluaci počítačové výuky.
aa
LS 2023/2024 - Educational Technologies 2 (KIK/E-VT2)Students can benefit from knowledge and skills gained in the preceding course. They use technology in their professional and private life. They prepare their projects by means of technology and present the results to their colleagues. Thus in the same time they practice their ability of giving a public lecture.
The aim of the course is to teach students how to use and cope with information, how to something new. Students will be able to search information effectively, they will manage to evaluate, to process and exploit information in their future professions.
aa
LS 2023/2024 - Interaktivní technologie (KIK/66TEC)Cílem předmětu je seznámit studenty s prostředky moderní didaktické technologie, které přispívají ke zkvalitnění komunikace, řízení, kontroly a regulace vyučovacího procesu. Studenti se s jednotlivými prostředky seznámí z hlediska jejich principu, obsluhování a údržby; důraz bude kladen na způsob tvorby a získávání programů pro potřeby budoucího pedagoga. Závěrem by měly být studenti schopni vytvořit a aplikovat vlastní interaktivní výukový materiál.
aa
LS 2023/2024 - Marketing in Education (KIK/E-MAR)An absolvent of Marketing in Education Course acquires competencies for marketing management of schools, universities and non-profit organisations. A student will design an own marketing project. The project should contain a mission statement of the chosen institution, SWOT analysis of internal strengths and weaknesses and external opportunities and threats of this institution and design one activity of marketing management and communication of this institution.
aa
LS 2023/2024 - Matematická logika (KIK/66ALO)Cílem předmětu je poskytnout studentům základy takových partií matematiky, které potřebuje znát pro pochopení principu číslicové techniky a fungování počítačových systémů číselné soustavy a logické funkce. Studenti se seznámí s nejčastěji používanými pozičními soustavami, které mají přímou implementaci v digitálních elektrických obvodech. Pozornost je zaměřena na zápis logických funkcí v pravdivostní tabulce, logické rovnice a Karnaughovu mapu.
aa
LS 2023/2024 - Media in Education (KIK/E-MED)Graduates from the course will achieve an improvement of their functional, information and media literacy and deepen their knowledge of media communication. They will also gain competence for media education and use of media in education. Parts of the course focus on fundamentals of media studies, process and models of communication, impact and influence of media on individuals and society, media education and use of media in education. The student will set up a project, whose parts will be a detailed and critical analysis of the influence of media and media communication, a design of media education lesson and use of media and media products in a teaching process.
aa
LS 2023/2024 - Mobile Technologies in Education (KIK/E-MTI)This course aims to a new topic of using mobile devices in an education. Students will enhance their knowledge about the use of smartphones and tablets in the school environment. The emphasis lies on the practical aspects of the topic: how to use mobile devices, how to join students' devices to the education, the sources of application, multiplatform access and classroom management with live demonstrations.
aa
LS 2023/2024 - Mobilní technologie - aplikace do vzd. (KIK/77MT2)Cílem předmětu je naučit studenty vytvářet materiály pro iPad a další dotyková zařízení a nastavit vhodné prostředí pro využití iPadu ve výuce. Jedna část kurzu bude věnována tvorbě učebních materiálů, vyhledání vhodných aplikací a jejich navázání na aktuální RVP. Druhá část kurzu se pak bude věnovat možnostem využití iPadu ve škole z pohledu učitele a využití webových služeb pro evaluaci žáků.
aa
LS 2023/2024 - Pedagogický software (KIK/GKPES)Student spojí znalosti získané v oblasti programování s pedagogickými a psychologickými znalostmi a dovednostmi. Obeznámí se s kategorizací pedagogického software. Naučí se ho posuzovat a hodnotit z hlediska vzdělávacích paradigmat a využitelnosti v jednotlivých fázích procesu vzdělávání. Obeznámí se s postupy tvorby pedagogického software - od specifikace problému až k jeho praktické realizaci. Obeznámí se i so software vhodného pro výuku matematiky a matematické výpočty, pro výuku geometrie a naučí se s nimi pracovat.
aa
LS 2023/2024 - Počítačové zpracování bakalářských prací (KIK/6PZBP + 66ZBP)Studenti jsou seznámeni se základy počítačové typografie, jak editovat delší texty, upravovat stránky, vytvořit osnovu, jak tvořit tabulky, psát matematické vzorce a vkládat obrázky do textu. Součástí je informace o normách pro psaní dokumentů a psaní bibliografických citací. Dále si zopakujeme základy statistiky pro možnosti zpracování údajů pedagogického výzkumu. Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou uloženy v LMS MOODLE Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkol
aa
LS 2023/2024 - Technologie ve vzdělávání (KIK/8TEVV)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání, zejména s didaktikou jejich použití. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
LS 2023/2024 - Technologie ve vzdělávání (KIK/88EVV)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání, zejména s didaktikou jejich použití. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
ZS 2023/24 - Bezpečnost v práci s ICT (KIK/GKBDP + GPBDP)Předmět se ve svém rozsahu zabývá třemi tématickými celky. První tématický celek se zaměřuje na problematiku bezpečnosti z pohledu počítačové kriminality, negativních komunikačních jevů a softwarové ochrany moderního ICT zařízení. Druhým tématickým celkem je problematika ergonomie práce na počítači. Třetí téma je zaměřeno na autorské právo a zásady použití informací.
aa
ZS 2023/24 - Digital Photography (KIK/E-DIP)The goal of this course is to introduce students to area of digital photography, photography gear and other technical devices, which is used when creating photos. Students will learn how the exposure works - the combination of shutter speed, aperture and ISO, and they will be able to set correct exposure on any digital cameras, which provides manual exposure settings.
aa
ZS 2023/24 - Educational Technologies 1 (KIK/E-VT1)The technology includes multimedia and the Internet. Students will be able to design and develop multimedia objects for using in instruction. They manage to compose the multimedia objects into short instructional presentations delivered via personal computer and the Internet.