Statistická poradna pro studenty
Posluchači v rámci této disciplíny získají odborné i didaktické kompetence v oblasti binárních operací (pojem, vlastnosti). Obsahem výuky je seznámení s problematikou binárních operací na 1. stupni ZŠ. Dále získají vhled do myšlení žáků při řešení početních úloh prostřednictvím práce v různých číselných soustavách.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dělitelnosti v oblasti celých čísel a řešení diofantovských rovnic, jejich tvorby a využití ve výuce na 1. st. ZŠ. V druhé části se budeme věnovat numeraci a vybraným tématům z aritmetiky 1. stupně.
V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se geometrických zobrazení, a to jak v rovinné, tak prostorové geometrii ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá problematikou zobrazení obecně, ukazuje specifika geometrického zobrazení. V samostatných kapitolách pak pojednává o jednotlivých typech zobrazení v rovině a prostoru, a to jak shodných, tak podobných. V poslední kapitole pak předkládá pojetí geometrických zobrazení v učivu 1. stupně ZŠ, a to zejména možnosti aplikace v konkrétních didaktických prostředích.
V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se prostorové geometrie ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá možnostmi zobrazení reálného prostoru do roviny, a to jednak v historickém vývoji, jednak v činnostech dětí předškolního věku.
V tomto předmětu si studenti osvojí
- přípravu, realizaci a reflexi výuky geometrie 1. stupně vedené konstruktivisticky v duchu Hejného metody, tj. výuky orientované na budování mentálních schémat geometrických pojmů, vztahů, procesů, situací, a to prostřednictvím klíčových didaktických prostředí, které nesou podstatný geometrický obsah,
- metodologii práce s učebními materiály a pomůckami ve didaktických geometrických, a to jak manipulativních, tak grafických prostředích této metody,
způsoby individualizace výuky s ohledem na potřeby každého žáka s využitím gradovaných úloh a jejich hodnocení.
Cílem předmětu je navázat na znalosti ze syntetického přístupu ke geometrickým transformacím a rozšířit je o analytický přístup.
V tomto předmětu si studenti osvojí metody výuky s využitím didaktických aritmetických prostředí. Didaktická aritmetická prostředí josu základní prvky konstruktivisticky pojaté výuky. V rámci předmětu se studenti jednak seznámí s různými didaktickými aritmetickými prostředími jako jsou "Krokování", Zvířátka dědy Leosně", "Schody", "Sčítací trojúhelníky", "Násobilkové obdélníky", "Sousedé", "Autobus", "Peníze"? "Algebrogramy", a další.
Student se seznámí s didaktikou matematiky jako vědním oborem. Základním cílem je studenty připravit na výuku aritmetiky z hlediska různých forem vedení výuky - transmisivní, konstruktivistické a možností prokládání jedné formy druhou.
V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se prostorové geometrie ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá možnostmi zobrazení reálného prostoru do roviny, a to jednak v historickém vývoji, jednak v činnostech dětí předškolního věku.
V tomto předmětu si studenti osvojí:
- přípravu, realizaci a reflexi výuky geometrie 1. stupně vedené konstruktivisticky v duchu Hejného metody, tj. výuky orientované na budování mentálních schémat geometrických pojmů, vztahů, procesů, situací, a to prostřednictvím klíčových didaktických prostředí, které nesou podstatný geometrický obsah,
- metodologii práce s učebními materiály a pomůckami ve didaktických geometrických, a to jak manipulativních, tak grafických prostředích této metody,
- způsoby individualizace výuky s ohledem na potřeby každého žáka s využitím gradovaných úloh a jejich hodnocení.
Předmět sleduje cíl doplnit zevrubné poznání postupů vědeckého bádání, které dosud nebyly obsahem předmětů, kde se již o výzkumných metodách a technikách pojednávalo. Předmět je orientován ke způsobům kvantitativního vyhodnocování a interpretace dat, tj. ke statistickému zpracování dat.