aa
Statistická poradna pro studenty

Statistická poradna pro studenty

aa
LS 2023/2024 - Aritmetika 2 (KMD/88IT2)

Posluchači v rámci této disciplíny získají odborné i didaktické kompetence v oblasti binárních operací (pojem, vlastnosti). Obsahem výuky je seznámení s problematikou binárních operací na 1. stupni ZŠ. Dále získají vhled do myšlení žáků při řešení početních úloh prostřednictvím práce v různých číselných soustavách.

aa
LS 2023/2024 - Aritmetika 4 (KMD/88IT4)

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dělitelnosti v oblasti celých čísel a řešení diofantovských rovnic, jejich tvorby a využití ve výuce na 1. st. ZŠ. V druhé části se budeme věnovat numeraci a vybraným tématům z aritmetiky 1. stupně.

aa
LS 2023/2024 - Geometrická zobrazení pro učitelství 1. stupně (KMD/1GED + 5EM1 + 55EMI + 5EOM2 + 55OM2 + 8EOM2 + 88OM2)

V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se geometrických zobrazení, a to jak v rovinné, tak prostorové geometrii ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá problematikou zobrazení obecně, ukazuje specifika geometrického zobrazení. V samostatných kapitolách pak pojednává o jednotlivých typech zobrazení v rovině a prostoru, a to jak shodných, tak podobných. V poslední kapitole pak předkládá pojetí geometrických zobrazení v učivu 1. stupně ZŠ, a to zejména možnosti aplikace v konkrétních didaktických prostředích. 

aa
LS 2023/2024 - Geometrie v prostoru pro učitelství 1. stupně (KMD/5EM1 + 55EMI + 5EOM2 + 55OM2 + 1GED + 8EOM2 + 88OM2)

V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se prostorové geometrie ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá možnostmi zobrazení reálného prostoru do roviny, a to jednak v historickém vývoji, jednak v činnostech dětí předškolního věku.

aa
LS 2023/2024 - Rozvoj geometrických představ I. (KMD/WNDEM + SNDEM + NDM + 5EM1 + 55EMI + 1DMX + 2MDEM + 55DM2 + 77EMA)

V tomto předmětu si studenti osvojí 

  • přípravu, realizaci a reflexi výuky geometrie 1. stupně vedené konstruktivisticky v duchu  Hejného metody, tj. výuky orientované na budování mentálních schémat geometrických pojmů, vztahů, procesů, situací, a to prostřednictvím klíčových didaktických prostředí, které nesou podstatný geometrický obsah,
  • metodologii práce s učebními materiály a pomůckami ve didaktických geometrických, a to jak manipulativních, tak grafických prostředích této metody,
    způsoby individualizace výuky s ohledem na potřeby každého žáka s využitím gradovaných úloh a jejich hodnocení.
aa
ZS 2023/24 - Analytická geometrie 2 (KMD/6AGE2)

Cílem předmětu je navázat na znalosti ze syntetického přístupu ke geometrickým transformacím a rozšířit je o analytický přístup.

aa
ZS 2023/24 - Didaktická aritmetická prostředí ve výuce na základní škole (KMD/88IT3)

V tomto předmětu si studenti osvojí metody výuky s využitím didaktických aritmetických prostředí. Didaktická aritmetická prostředí josu základní prvky konstruktivisticky pojaté výuky. V rámci předmětu se studenti jednak seznámí s různými didaktickými aritmetickými prostředími jako jsou "Krokování", Zvířátka dědy Leosně", "Schody", "Sčítací trojúhelníky", "Násobilkové obdélníky", "Sousedé", "Autobus", "Peníze"? "Algebrogramy", a další.

aa
ZS 2023/24 - Didaktika matematiky s praxí 2 (KMD/88ARI)

Student se seznámí s didaktikou matematiky jako vědním oborem. Základním cílem je studenty připravit na výuku aritmetiky z hlediska různých forem vedení výuky - transmisivní, konstruktivistické a možností prokládání jedné formy druhou.

aa
ZS 2023/24 - Geometrie v prostoru pro učitelství 1. stupně (KMD/5EOM1 + 55OM1 + 8EOM1 + 88OM1)

V tomto předmětu si studenti osvojí pojmy, vztahy, procesy a jevy týkající se prostorové geometrie ve vazbě na výstup 1. stupně. Kurz zahrnuje jak teoretická vymezení, tak ilustrace a aplikace v úlohách. V úvodu se zabývá možnostmi zobrazení reálného prostoru do roviny, a to jednak v historickém vývoji, jednak v činnostech dětí předškolního věku.

aa
ZS 2023/24 - Rozvoj geometrických představ I. (KMD/5DMX1 + 55DM1 + 8DGEO + 88GEO + UCV/DMX)

V tomto předmětu si studenti osvojí:

  • přípravu, realizaci a reflexi výuky geometrie 1. stupně vedené konstruktivisticky v duchu  Hejného metody, tj. výuky orientované na budování mentálních schémat geometrických pojmů, vztahů, procesů, situací, a to prostřednictvím klíčových didaktických prostředí, které nesou podstatný geometrický obsah,
  • metodologii práce s učebními materiály a pomůckami ve didaktických geometrických, a to jak manipulativních, tak grafických prostředích této metody,
  • způsoby individualizace výuky s ohledem na potřeby každého žáka s využitím gradovaných úloh a jejich hodnocení.
aa
ZS 2023/24 - Statistické zpracování dat (KMD/77TDA)

Předmět sleduje cíl doplnit zevrubné poznání postupů vědeckého bádání, které dosud nebyly obsahem předmětů, kde se již o výzkumných metodách a technikách pojednávalo. Předmět je orientován ke způsobům kvantitativního vyhodnocování a interpretace dat, tj. ke statistickému zpracování dat.