Top
aa
LS 2023/2024 - Fundraising (PES/66UND)Cílem předmětu je seznámit studenty s fundraisingem a neziskovým sektorem. Studenti pomocí vybraných témat získají vhled do problematiky neziskového sektoru, založení a vedení spolku, jejich financování a získávání finančních či jiných prostředků pro chod nevládních neziskových organizací a interpretovat principy etiky fundraisingu.
aa
LS 2023/2024 - Fundraising (PES/6FUND)Cílem předmětu je seznámit studenty s fundraisingem a neziskovým sektorem. Studenti pomocí vybraných témat získají vhled do problematiky neziskového sektoru, založení a vedení spolku, jejich financování a získávání finančních či jiných prostředků pro chod nevládních neziskových organizací a interpretovat principy etiky fundraisingu.
aa
LS 2023/2024 - Projektový seminář k diplomové práci 1 (PES/77EDP)Cílem předmětu je seznámit studenty se způsoby tvorby diplomové práce. Rovněž by si studenti měli osvojit koncepční strukturu odborné práce. Obsahem je také seznámení s jednotlivými výzkumnými metodami jak kvalitativního, tak i kvantitativního charakteru. Rozvinout schopnost využít získané vědomosti a znalosti z oblasti kvantitativní a kvalitativní metodologie do realizovaného výzkumného šetření. Obsah předmětu volně navazuje na disciplínu Sociálně pedagogického výzkumu.
Hlavním cílem předmětu je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce. Záměrem je naučit studenty formulovat cíl vědecké práce, vytvořit metodiku vlastního šetření, pracovat s odbornou literaturou apod. Součástí pravidelných seminářů je také seznámení s formálními i jazykovými požadavky kladenými na odborný text, s rámcovými prostředky odborného textu (anotace, abstrakt, úvod, závěr, resumé aj.).
aa
LS 2023/2024 - Sociální pedagogika 1 - úvod (PES/66OPE)Student získá znalosti v oblasti sociálních aspektů výchovy a vzdělávání. Bude schopen systematicky a uceleně zprostředkovat poznatky o sociálních aspektech výchovy se zaměřením na proces výchovy, socializace a resocializace dětí i dospělých. Prokáže porozumění základním sociálně-pedagogickým teoriím a jejich aplikaci na rodinné prostředí, prostředí školy a další oblasti sociálního prostředí. Bude se orientovat v problematice týraného a zneužívaného dítěte. Důraz je položen na problematiku morální výchovy a etiky.
aa
LS 2023/2024 - Náročné situace ve škole (PES/1ZPSI)Předmět navazuje na předešlou výuku "Inkluzivní speciální pedagogika" a zaměřuje se na problematiku sociokulturního znevýhodnění. Student má možnost získat vhled do oblasti specifických sociálních podmínek žáků, které se významně podílí na edukačním procesu a osvojit si dovednosti, jak s těmito individuálními zkušenostmi každého dítěte v rámci edukace zacházet.
aa
LS 2023/2024 - Projektový seminář k bakalářské práci 1 (PES/6SEBP)Hlavním cílem disciplíny je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce. Předmět svou koncepcí navazuje na disciplínu Metody a techniky výzkumu. Záměrem je naučit studenty formulovat cíl vědecké práce, vytvořit metodiku vlastního šetření, pracovat s odbornou literaturou apod. Součástí pravidelných seminářů je také seznámení s formálními i jazykovými požadavky kladenými na odborný text, s rámcovými prostředky odborného textu (anotace, abstrakt, úvod, závěr, resumé aj.).
aa
LS 2023/2024 - Projektový seminář k diplomové práci 1 (PES/7SEDP)Cílem předmětu je seznámit studenty se způsoby tvorby diplomové práce. Rovněž by si studenti měli osvojit koncepční strukturu odborné práce. Obsahem je také seznámení s jednotlivými výzkumnými metodami jak kvalitativního, tak i kvantitativního charakteru. Rozvinout schopnost využít získané vědomosti a znalosti z oblasti kvantitativní a kvalitativní metodologie do realizovaného výzkumného šetření. Obsah předmětu volně navazuje na disciplínu Sociálně pedagogického výzkumu.
Hlavním cílem předmětu je prohloubení znalostí o základních principech vědecké práce. Záměrem je naučit studenty formulovat cíl vědecké práce, vytvořit metodiku vlastního šetření, pracovat s odbornou literaturou apod. Součástí pravidelných seminářů je také seznámení s formálními i jazykovými požadavky kladenými na odborný text, s rámcovými prostředky odborného textu (anotace, abstrakt, úvod, závěr, resumé aj.).
aa
ZS 2023/24 - Náročné situace ve škole (PES/1PSIN)Předmět navazuje na předešlou výuku "Inkluzivní speciální pedagogika" a zaměřuje se na problematiku sociokulturního znevýhodnění. Student má možnost získat vhled do oblasti specifických sociálních podmínek žáků, které se významně podílí na edukačním procesu a osvojit si dovednosti, jak s těmito individuálními zkušenostmi každého dítěte v rámci edukace zacházet.
aa
ZS 2023/24 - Pedagogická diagnostika (PES/6PEDI)Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi, metodami a technikami zkoumání pedagogického prostředí a jedince. Předmět nepracuje s psychologickým testováním a diagnostikou, přesto je diagnostice věnována pozornost a to v kontextu sociálně pedagogického ověřování reality.
aa
ZS 2023/24 - Pedagogická diagnostika (PES/66EDI)Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi, metodami a technikami zkoumání pedagogického prostředí a jedince. Předmět nepracuje s psychologickým testováním a diagnostikou, přesto je diagnostice věnována pozornost a to v kontextu sociálně pedagogického ověřování reality.
aa
ZS 2023/24 - Sociální pedagogika 1 - úvod (PES/66OPE)Student získá znalosti v oblasti sociálních aspektů výchovy a vzdělávání. Bude schopen systematicky a uceleně zprostředkovat poznatky o sociálních aspektech výchovy se zaměřením na proces výchovy, socializace a resocializace dětí i dospělých.