aa
Elektrotechnika v teorii a aplikacích
Obsahem předmětu je vysvětlení fyzikálních základů elektrotechniky a elektroenergetiky. Jsou zde probírány kapitoly z oblasti základních elektrotechnických pojmů, stejnosměrného proudu, elektrostatiky, magnetického pole a jeho technické aplikace, elektromagnetická indukce, střídavé proudy, základní principy elektrických strojů a základy elektroenergetiky.
aa
Přenos a rozvod elektrické energie
Předmět podává komplexní pohled na problematiku přenosu a rozvodu elektrické energie. Zabývá se základními prvky elektrizační soustavy a průmyslovými rozvody. Jsou zde probírány nové prvky průmyslových rozvodných zařízení. Dále pak ochrany elektrických zařízení, kompenzace jalového výkonu v průmyslu a kvalita elektrické energie. Závěrečná kapitola je věnována obchodu s elektrickou energií v liberalizovaném prostředí. Studenti kombinovaného studia Odborné předměty se zaměřením na vzdělávání si absolvováním předmětu rozšíří znalosti z oblasti přenosu a rozvodu elektrické energie, které mohou uplatnit ve výuce odborných předmětů své kvalifikace a v praxi.
aa
ZS 2024/2025 - Aplikovaná mechanika a principy techniky (KPV/6TMPT)
Cílem předmětu Aplikovaná mechanika a principy techniky je výuka mechanických a fyzikálních principů v technice začleněné v oblasti tématického okruhu Design a konstruování v Rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání. Výuka je zaměřena na integraci vazeb mezi fyzikou, mechanikou a jejím praktickým uplatněním s nutným odborným přesahem vysokoškolského pojetí výuky. Tento předmět je teoretickou základnou pro výuku modelování mechanismů, návrh a tvorbu modelů se žáky. Obsahem výuky je výklad a ověřování principů strojů, statiky a dynamiky mechanismů, fyzikálních zákonů, námětové činnosti a modelování konstrukcí, které lze uplatnit ve výuce žáků. Bude kladen důraz na konstrukční a projekční činnosti, problémové metody vyučování, ověřování návrhů výpočtem a experimentálními metodami.
aa
ZS 2024/2025 - Elektroenergetika (KPV/77ELN)
Cílem předmětu je poskytnout studentům rozšiřující znalosti z předmětu Elektroenergetika. Tematické celky volně navazují na příbuzný předmět předchozího bakalářského studia Přenos a rozvod elektrické energie. V předmětu jsou probírány tematické celky, které volně navazují na předchozí studium a také nové vybrané kapitoly. Jedná o oblast elektrických strojů a přístrojů, elektráren a dalších nových oblastí elektroenergetiky.
aa
ZS 2024/2025 - Elektronika (KPV/66ELR + 7TEEL)

Průřezové poznání z oblasti elektroniky v bakalářském studiu Odborné předměty se zaměřením na vzdělávání. Předmět seznamuje se základními prvky elektronických obvodů a jejich zapojením. V průběhu studia předmětu učivo objasňuje funkce jednoduchých elektronických obvodů s využitím elektronických stavebnic.

aa
ZS 2024/2025 - Elektrotechnika v teorii a aplikacích (KPV/6ELTA)
Obsahem předmětu je vysvětlení fyzikálních základů elektrotechniky a elektroenergetiky. Jsou zde probírány kapitoly z oblasti základních elektrotechnických pojmů, stejnosměrného proudu, elektrostatiky, magnetického pole a jeho technické aplikace, elektromagnetická indukce, střídavé proudy, základní principy elektrických strojů a základy elektroenergetiky.
aa
ZS 2024/2025 - Model. technických syst. s didaktikou (KPV/7MODS)
Předmět připravuje učitele pro výuku témat modelování, návrhů technických systémů pro výuku a pracovní činnosti žáků. Teorie modelování se zabývá řešením problémů v prostředí technických systémů a zahrnuje metodologii praktických činností a měření v pohledu didaktiky technologií a práce s materiály. Cílem je vybavit studenta odbornými kompetencemi v oblasti řešení problémů. Cílem předmětu je získání profesionálního nadhledu v problematice systémového přístupu k výuce oborové didaktiky a technologií.
aa
ZS 2024/2025 - Ochrana obyvatelstva a krizové řízení (KPV/77OBK)
Předmět je určen studentům v kombinované formě navazujícího studia oboru Učitelství odborných předmětů. Předmět je zařazen v kategorii povinných předmětů společného základu. Jsou zde probírány základní bezpečnostní opatření zaměřené na ochranu obyvatelstva a krizového řízení. Jedná se o pojmy, které jsou důležité jak v běžném životě tak školní praxi.
aa
ZS 2024/2025 - Přenos a rozvod elektrické energie (KPV/66PRE)
Předmět podává komplexní pohled na problematiku přenosu a rozvodu elektrické energie. Zabývá se základními prvky elektrizační soustavy a průmyslovými rozvody. Jsou zde probírány nové prvky průmyslových rozvodných zařízení. Dále pak ochrany elektrických zařízení, kompenzace jalového výkonu v průmyslu a kvalita elektrické energie. Závěrečná kapitola je věnována obchodu s elektrickou energií v liberalizovaném prostředí. Studenti kombinovaného studia Odborné předměty se zaměřením na vzdělávání si absolvováním předmětu rozšíří znalosti z oblasti přenosu a rozvodu elektrické energie, které mohou uplatnit ve výuce odborných předmětů své kvalifikace a v praxi.
aa
ZS 2024/2025 - Technical experiments (KPV/6TEXE)
Předmět připravuje učitele pro výuku témat laboratorních měření vlastností materiálů, metodologie praktických činností a měření v pohledu didaktiky práce s materiály. Cílem je vybavit studenta odbornými kompetencemi v oblasti měření a laboratorních prací. Cílem je zvládnutí technologie měření a zpracování dat. a) Student je veden k vytváření optimálních podmínek pro experimentování s materiálem a zjišťování jeho fyzikálních vlastností. b) Učitel bude vybaven znalostmi procesu výběru vhodného postupu měření či experimentálního postupu. c) Je kladen důraz na systematické sledování experimentu s materiálem, jeho projevy a záznam. Učitel bude předvídat jeho průběh a důsledky v kontextu zachování principů BOZP. d) Student prokáže znalost tématu plánovaného experimentu, před jeho realizací.
aa
ZS 2024/2025 - Technická mechanika (KPV/66TEM)
Zařazení předmětu do přípravy budoucích učitelů odborných předmětů středních škol vychází z Rámcových vzdělávacích programů středního odborného vzdělávání soustavy oborů poskytujících střední vzdělání s výučním listem (obory kategorie E a H) a oborů středního odborného vzdělávání s maturitní zkouškou (obory kategorie M a L), které se zaměřují na strojírenství a elektrotechniku. Cílem předmětu je seznámit studenty s úvodní problematikou předmětu statiky tuhých těles a základy pružnosti a pevnosti, které budou na školách vyučovat, nebo jenž mohou úspěšně synergizovat v rámci příbuzných technických oborů s důrazem na moderní pedagogické a didaktické metody a formy výuky. Studenti získají studiem schopnost orientovat se v řešení základních statických úloh v rovině a navrhování jednoduchých součástí namáhaných tahem, tlakem, ohybem, krutem a vzpěrem.
aa
ZS 2024/2025 - Technické experimenty (KPV/6TEEX)
Předmět připravuje učitele pro výuku témat laboratorních měření vlastností materiálů, metodologie praktických činností a měření v pohledu didaktiky práce s materiály. Cílem je vybavit studenta odbornými kompetencemi v oblasti měření a laboratorních prací. Cílem je zvládnutí technologie měření a zpracování dat. a) Student je veden k vytváření optimálních podmínek pro experimentování s materiálem a zjišťování jeho fyzikálních vlastností. b) Učitel bude vybaven znalostmi procesu výběru vhodného postupu měření či experimentálního postupu. c) Je kladen důraz na systematické sledování experimentu s materiálem, jeho projevy a záznam. Učitel bude předvídat jeho průběh a důsledky v kontextu zachování principů BOZP. d) Student prokáže znalost tématu plánovaného experimentu, před jeho realizací.
aa
ZS 2024/2025 - Utilizing the Shinrin-yoku Meth.in STEAM (KPV/6USME)

The course "Integrating the Shinrin-yoku Method in STEAM Education" offers an innovative approach to blending natural therapies with modern education. Students will explore the Japanese practice of forest therapy (Shinrin-yoku) and learn how to incorporate its principles into teaching within the fields of Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics (STEAM). The course emphasizes the benefits of nature for mental well-being, creativity, and critical thinking, while also examining how natural therapies can enhance the quality of education in these disciplines.

The course includes a 4-day block session held outdoors.

Kurz "Integrating the Shinrin-yoku Method in STEAM Education" nabízí inovativní přístup k propojení přírodních terapií s moderním vzděláváním. Studenti se seznámí s japonskou praxí lesní terapie (Shinrin-yoku) a naučí se, jak její principy začlenit do výuky v oblasti vědy, technologií, inženýrství, umění a matematiky (STEAM). Kurz klade důraz na podporu duševního zdraví, kreativity a kritického myšlení skrze přírodní prostředí, a zároveň zkoumá, jak přírodní terapie může zlepšit kvalitu vzdělávacího procesu v těchto oborech.