Top
aa
LS 2024/2025 - Multimedia creation (KIK/6IMTE)The aim of the course is to equip students with the necessary skills and knowledge to create multimedia content using various platforms. Students will learn the basics of multimedia production, including audio, video and other interactive media, become proficient in the use of various software and hardware, and learn how to shoot, edit and export their results. The output of the course will be individual multimedia projects and their presentations. Mixed groups of students will work on the projects. In addition to the main objective of the course (multimedia project), sub-objectives such as teamwork, communication in a foreign language, creativity and the ability to effectively combine different media to create effective outputs will be developed.
aa
ZS 2024/2025 - Digital Photography (KIK/E-DIP)The goal of this course is to introduce students to area of digital photography, photography gear and other technical devices, which is used when creating photos. Students will learn how the exposure works - the combination of shutter speed, aperture and ISO, and they will be able to set correct exposure on any digital cameras, which provides manual exposure settings. They will also learn how Depth of field and perspective can drastically change mood of picture. External flash will be used as a fill light and also as a main (key) light. All pictures will be then edited in Adobe Photoshop. Students will learn how to do global adjustments (white balance, exposure, saturation, removing chromatic aberration) very easily in Adobe Camera RAW. In portrait retouching they will learn how to use retouching tools, layers, masks, filters to make those picture better than snapshots from compact camera or mobile device.
aa
ZS 2024/2025 - Educational Technologies 1 (KIK/E-VT1)The technology includes multimedia and the Internet. Students will be able to design and develop multimedia objects for using in instruction. They manage to compose the multimedia objects into short instructional presentations delivered via personal computer and the Internet. Students also recognize the aim of the Computer Based Instruction programs and possibilities of the Internet as instructional means.
The students (future teachers) will be able to use educational technologies in their future profession.
aa
ZS 2024/2025 - Informační a mediální gramotnost (KIK/6MEDI)Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickou a efektivní práci s mediálními zdroji a dokumenty, mediální výchovou a využitím médií ve vzdělávání. Jednotlivé části předmětu se zabývají mediální gramotností a výchovou, rolí mediální výchovy v kurikulární reformě (RVP ZV), informačním prostředím a procesem, informacemi na Internetu a sociálních médiích.
aa
ZS 2024/2025 - Informační technologie ve vzdělávání (KIK/4ICTV)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
ZS 2024/2025 - Informační technologie ve vzdělávání (KIK/4ZICT)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
ZS 2024/2025 - Informační technologie ve vzdělávání (KIK/44ICT)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
ZS 2024/2025 - Informační technologie ve vzdělávání (KIK/44ZIC)Cílem předmětu je získat základní přehled o využití ICT technologií v kontextu vzdělávání. Studenti se seznámí se základními kategoriemi ICT nástrojů, s různými typy výukových programů a aplikací, s webovými nástroji pro vzdělávání či s obecnými možnostmi využití Internetu. Získají také základní dovednosti v ovládání nejrozšířenějších nástrojů využívaných ve školách.
aa
ZS 2024/2025 - Informatika pro mateřské školy (KIK/66INF)Cílem předmětu je obeznámení studentů s možnostmi efektivního zapojení digitálních prostředků do
vzdělávacích aktivit v předškolním vzdělávání. Studenti se naučí na základě kritérií vhodným způsobem
aplikovat prostředky do výuky, seznámí se také s různými možnostmi kreativního využití prostředků pro
rozvoj gramotnosti, matematických představ, řešení problémů a algoritmického myšlení. V průběhu
předmětu si studenti navrhnou a vytvoří vlastní aktivity pro rozvoj výše zmíněných oblastí učení.
aa
ZS 2024/2025 - Marketing in Education (KIK/E-MAR)An absolvent of Marketing in Education Course acquires competencies for marketing management of schools, universities and non-profit organisations. A student will design an own marketing project. The project should contain a mission statement of the chosen institution, SWOT analysis of internal strengths and weaknesses and external opportunities and threats of this institution and design one activity of marketing management and communication of this institution.
aa
ZS 2024/2025 - Marketing ve vzdělávání (KIK/6PMVV)Absolvent předmětu Marketing ve vzdělávání získá kompetence pro navrhování, plánování a řízení marketingu a komunikace vzdělávacích institucí a organizací sektoru veřejných služeb. Jednotlivé části předmětu jsou zaměřeny na základy marketingu, identitu a poslání organizace, marketingový mix, marketingové prostředí, oblasti trhu, tržní zacílení, marketingové informace, proces a cíle komunikace, public relations, internetový marketing, reklamu, podporu prodeje, přímý marketing a komunikaci a realizaci komunikačních aktivit. Student vytvoří projekt, jehož náplní bude marketingová analýza a plán marketingové a komunikační aktivity v oblasti vzdělávání nebo veřejných služeb.
aa
ZS 2024/2025 - Media in Education (KIK/E-MED)Graduates from the course will achieve an improvement of their functional, information and media literacy and deepen their knowledge of media communication. They will also gain competence for media education and use of media in education. Parts of the course focus on fundamentals of media studies, process and models of communication, impact and influence of media on individuals and society, media education and use of media in education. The student will set up a project, whose parts will be a detailed and critical analysis of the influence of media and media communication, a design of media education lesson and use of media and media products in a teaching process.
aa
ZS 2024/2025 - Mobile Technologies in Education (KIK/E-MTI)This course aims to a new topic of using mobile devices in an education. Students will enhance their knowledge about the use of smartphones and tablets in the school environment. The emphasis lies on the practical aspects of the topic: how to use mobile devices, how to join students' devices to the education, the sources of application, multiplatform access and classroom management with live demonstrations.
aa
ZS 2024/2025 - Modely vzdělávání s podporou ICT (KIK/7PMIT)Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními modely vzdělávání s ohledem na využití moderních technologií. Seznámí se s komplexní problematikou zavádění ICT do vzdělávání z pohledu školy, učitele a žáka. Naučí se využívat teoretické modely integrace a plánovat a hodnotit stav a úspěšnost procesu zavádění. Část obsahu je věnována specifické roli ICT učitele a ICT metodika ve škole.
aa
ZS 2024/2025 - Moderní formy výuky s ICT (KIK/7PMOT)Cílem tohoto přehledového předmětu je seznámit studenty se současnými trendy v oboru ICT, které lze použít v různých vzdělávacích oblastech. Mimo samotné technologie budou studenti také seznámeni s moderními trendy v oblasti didaktických teorií. Po absolvování předmětu bude student schopen navrhovat a naplánovat moderní výuku s moderními ICT prostředky. Předmět je zejména určen pro ty studenty, kteří v rámci svého předchozího studia neřešili podobnou problematiku.
aa
ZS 2024/2025 - Programovací paradigmata a programování (KIK/66PRP)Cílem předmětu je poskytnout studentům teoretická východiska pro pochopení informatiky a informatického myšlení, pro algoritmický přístup k řešení problémů. Náplní předmětu jsou různé programovací styly a postupy - imperativní, deklarativní, procedurální, objektově orientované, funkcionální, logické apod. včetně jejich historického vývoje. Smyslem předmětu je hledání filozofických aspektů informatiky jako vědního oboru a poukaz na metody a formy výzkumu v informatice.
aa
ZS 2024/2025 - Prostředky pro rozvoj informat. myšlení (KIK/77RIM)Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled prostředků vhodných pro rozvoj informatického a algoritmického myšlení u žáků základní školy. Studenti se seznámí s dětskými programovacími jazyky (Scratch) a dalšími prostředky (robotické stavebnice, výuková prostředí apod.) a naučí se je využívat při práci s žáky na základní škole. Seznámí se s úlohami, které žáci mohou v daném prostředí řešit, s ohledem na vybrané datové struktury a programové koncepty. Poznají možnosti projektové výuky. Rozborem různých informaticky zaměřených úloh a jejich úpravami se studenti naučí posuzovat úlohy z pohledu obtížnosti a míry algoritmického myšlení.
aa
ZS 2024/2025 - Základy programování (KIK/66PRO)Cílem předmětu je rozvinout znalosti a dovednosti studentů v oblasti návrhu algoritmů a algoritmického myšlení, a také v oblasti tvorby jednoduchých softwarových aplikací. Studenti se seznámí s principy práce se soubory, poznají základní lineární datové struktury (seznam, zásobník, fronta), ale i nelineární struktury (strom). Porozumí principům rekurzivních algoritmů. Naučí se popsat a vysvětlit složitější algoritmy pro vyhledávání a řazení dat.