aa
ZS 2024/2025 - Development of theoret. concepts of SW (KAM/ANSVY)

The course intends to present and analyse (1) the main traditions of theoretical self-conception of social work and (2) the prerequisites for the development of social work as a science, (3) the importance of comparative perspective and research, (4) emphasise the importance of historical knowledge for social work, and finally (5) development of professional social work in Bohemia and Moravia. The guest professor J. Hämäläinen's lecture will be in English.

aa
ZS 2024/2025 - Eval. a akč. výzk. při plá. a ro. sl. SP (KAM/NPEVP + NPEVK)

Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluacemi a akčním výzkumem v rozsahu jejich teoretického ukotvení a praktických aplikací a implikací pro plánování a rozvoj služeb sociální práce. Cílem předmětu je rovněž připravit studenty pro praktickou realizaci evaluace a akčního výzkumu při plánování a rozvoji služeb sociální práce s ohledem na sociální a politickoekonomický kontext.

aa
ZS 2024/2025 - Genderově senzitivní přístupy v SP (KAM/NRGEK)
Cílem je 1) získat teoretické poznatky o feministickém myšlení a genderových diskurzech v soudobé společnosti s úzkou vazbou na sociální práci s rodinou. Pozornost je přitom věnována diverzitě, anti-bias přístupu, intersekcionalitě a kritickým teoriím v sociální práci. Součástí tohoto cíle je také seznámení s genderovým výzkumem a genderem jako analytickou kategorií. 2) aplikace teoretických znalostí v rámci intervencí sociálních pracovnic a pracovníků s akcentem na strukturální úroveň problémů a sociální konstruovanost reality i genderové aspekty moci a autority. 3) rozvoj genderové kompetence studentů a studentek, genderově senzitivních přístupů i kritického myšlení a reflexe genderových témat a konstrukcí v praxi sociální práce s rodinou. Kromě genderu bude věnována pozornost i dalším kategoriím, jako je třída, etnikum, věk nebo sexuální orientace, které se mohou stát zdrojem znevýhodnění a útlaku. Důraz bude kladen především na oblast posuzování životní situace rodiny, pomoc rodinám při zvládání obtížných životních situacích v rovině harmonizace sfér práce a rodiny, zabránění marginalizace a diskriminace klientů a klientek.
aa
ZS 2024/2025 - Genderově senzitivní přístupy v SP s rod (KAM/NRGEP)
Cílem je 1) získat teoretické poznatky o feministickém myšlení a genderových diskurzech v soudobé společnosti s úzkou vazbou na sociální práci s rodinou. Pozornost je přitom věnována diverzitě, anti-bias přístupu, intersekcionalitě a kritickým teoriím v sociální práci. Součástí tohoto cíle je také seznámení s genderovým výzkumem a genderem jako analytickou kategorií. 2) aplikace teoretických znalostí v rámci intervencí sociálních pracovnic a pracovníků s akcentem na strukturální úroveň problémů a sociální konstruovanost reality i genderové aspekty moci a autority. 3) rozvoj genderové kompetence studentů a studentek, genderově senzitivních přístupů i kritického myšlení a reflexe genderových témat a konstrukcí v praxi sociální práce s rodinou. Kromě genderu bude věnována pozornost i dalším kategoriím, jako je třída, etnikum, věk nebo sexuální orientace, které se mohou stát zdrojem znevýhodnění a útlaku. Důraz bude kladen především na oblast posuzování životní situace rodiny, pomoc rodinám při zvládání obtížných životních situacích v rovině harmonizace sfér práce a rodiny, zabránění marginalizace a diskriminace klientů a klientek.
aa
ZS 2024/2025 - Individual social work (KAM/ASPSJ)

The objective of the course is to acquaint a student with selected concepts of individual social work; the student focuses on the acquisition of usable skills when working with individual clients. The objective of the seminar is to form work with the individual and its reflection.

aa
ZS 2024/2025 - Komunikace s klientem (KAM/BZKOM)
Předmět je zaměřen na porozumění profesionálnímu vztahu sociální pracovník - klient. Cílem kurzu je osvojit si verbální a neverbální prvky komunikace vycházející z komunikace efektivní vedoucí k vytvoření profesionálního vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem.
aa
ZS 2024/2025 - Konstrukce normy ve společnosti (KAM/BKKNS)

Cílem předmětu je uvést studující do problematiky různých pojetí sociální normy a různých způsobů jejích konstruování ve společnosti. Diskutovat jednotlivé situace, které jsou společností vnímané jako rizikové, a vybavit studující dovednostmi, které se týkají přímé práce s příslušníky tzv. rizikových skupin, a to prostřednictvím sebezkušenostních modelových situací. Studující se seznámí se základními pojmy a teoriemi sociálních deviací (biologickými, psychologickými a sociologickými), s příčinami, projevy, důsledky a vývojovými trendy rizikového jednání. Součástí předmětu je přiblížení možných forem prevence a intervence v oblasti sociální práce při řešení dané problematiky. Klíčová pozornost je věnována sebezkušenostním situacím nabízejícím možnost prožít pocity, se kterými se mohou potýkat lidé, jejichž jednání je považováno za rizikové. Je využíváno situačních metod výuky. Do výuky jsou zapojováni konzultantky a konzultanti z praxe, kteří*ré mají zkušenost s využíváním služeb sociální práce.

aa
ZS 2024/2025 - Konstrukce normy ve společnosti (KAM/BPKNS)

Cílem předmětu je uvést studující do problematiky různých pojetí normy, diskutovat jednotlivé sociální jevy a chování, které jsou společností vnímané jako rizikové, a vybavit studující dovednostmi, které se týkají přímé práce s příslušníky tzv. rizikových skupin, a to prostřednictvím sebezkušenostních modelových situací. Studující se seznámí se základními pojmy a teoriemi sociálních deviací (biologickými, psychologickými a sociologickými), s příčinami, projevy, důsledky a vývojovými trendy rizikového jednání. Součástí předmětu je přiblížení možných forem prevence a intervence v oblasti sociální práce při řešení dané problematiky. Klíčová pozornost je věnována sebezkušenostním situacím nabízejícím možnost prožít pocity, se kterými se mohou potýkat lidé, jejichž jednání je považováno za rizikové. Je využíváno situačních metod výuky. Do výuky jsou zapojováni konzultuj a konzultanti z praxe, kteří*ré mají zkušenost s využíváním sociálních a zdravotnických služeb.

aa
ZS 2024/2025 - Metodologie kvalitativního výzkumu (KAM/BKMEL)
Předmět uvádí studenty do metodologie kvalitativního výzkumu, kdy jsou jim předkládány možnosti jejího využití v sociální práci. Studenti si osvojí principy aplikace kvalitativní výzkumné strategie, znají výhody, limity a specifika jejího užití. Získají přehled o základních přístupech a technikách tvorby dat využívaných v kvalitativním výzkumu. V návaznosti na cíl výzkumu a výzkumný problém umí zvolit vhodný přístup/metodu a techniku tvorby dat. Osvojí si etiku výzkumu.
aa
ZS 2024/2025 - Metodologie kvalitativního výzkumu (KAM/BPMEL)
Předmět uvádí studenty do metodologie kvalitativního výzkumu, kdy jsou jim předkládány možnosti jejího využití v sociální práci. Studenti si osvojí principy aplikace kvalitativní výzkumné strategie, znají výhody, limity a specifika jejího užití. Získají přehled o základních přístupech a technikách tvorby dat využívaných v kvalitativním výzkumu. V návaznosti na cíl výzkumu a výzkumný problém umí zvolit vhodný přístup/metodu a techniku tvorby dat. Osvojí si etiku výzkumu.
aa
ZS 2024/2025 - Metody výzkumu v kriminologii (KAM/NKMEK)
Cílem kurzu je seznámit studující s metodami využívanými v kriminologickém výzkumu a jejich praktickou aplikací. Oborové hledisko bude zohledněno při představení specifik využití kvalitativních i kvantitativních metod. V první části předmětu budou představeny základní metody kvalitativního výzkumu, jako je vedení rozhovorů nebo zúčastněné pozorování, a možnosti analýzy jimi získaných dat. Druhá části kurzu se soustředí na metody kvantitativního měření kriminologických fenoménů (např. viktimizace, strach z kriminality, užívání návykových látek apod.). Studenti a studentky budou pracovat ve skupinách, což je realitou současného empirického výzkumu. Po absolvování kurzu budou studující umět naplánovat a realizovat vlastní kriminologický výzkum. Rovněž budou schopni reflektovat relevanci různých tvrzení o kriminalitě z metodologického hlediska.
aa
ZS 2024/2025 - Metody výzkumu v kriminologii (KAM/NKMEP)
Cílem kurzu je seznámit studující s metodami využívanými v kriminologickém výzkumu a jejich praktickou aplikací. Oborové hledisko bude zohledněno při představení specifik využití kvalitativních i kvantitativních metod. V první části předmětu budou představeny základní metody kvalitativního výzkumu, jako je vedení rozhovorů nebo zúčastněné pozorování, a možnosti analýzy jimi získaných dat. Druhá části kurzu se soustředí na metody kvantitativního měření kriminologických fenoménů (např. viktimizace, strach z kriminality, užívání návykových látek apod.). Studenti a studentky budou pracovat ve skupinách, což je realitou současného empirického výzkumu. Po absolvování kurzu budou studující umět naplánovat a realizovat vlastní kriminologický výzkum. Rovněž budou schopni reflektovat relevanci různých tvrzení o kriminalitě z metodologického hlediska.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná praxe 3 (KAM/BKOP3)
Cílem předmětu je poznat běžnou praxi sociálních pracovníků. Odborná praxe je realizována průběžnou formou ve volitelné organizaci (státní či nestátní) poskytující sociální služby. Mezi dílčí cíle odborné praxe náleží: (1) rozvíjet citlivost pro (etická) dilemata sociální práce; (2) rozvíjet schopnost orientace v legislativě a vnitřních pravidlech pracoviště; (3) rozvíjet způsobilost pro jednání v souladu se zásadami povinné mlčenlivosti a ochrany osobních údajů; (4) rozvíjet dovednosti v profesní administrativě; (5) rozvíjet schopnost propojování teorie a praxe sociální práce; (6) rozvíjet dovednosti potřebné pro navazování spolupráce s klienty; (7) rozvíjet komunikační dovednosti; (8) rozvíjet dovednosti v oblasti sebeřízení a sebereflexe. Odborná praxe je reflektována prostřednictvím Semináře k odborné praxi 3 (KAM/BKSE3) a probíhá paralelně s ním. Odbornou praxi lze vykonat v České republice i v zahraničí.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná praxe 3 (KAM/BPOP3)
Cílem předmětu je poznat běžnou praxi sociálních pracovníků. Odborná praxe je realizována průběžnou formou ve volitelné organizaci (státní či nestátní) poskytující sociální služby. Mezi dílčí cíle odborné praxe náleží: (1) rozvíjet citlivost pro (etická) dilemata sociální práce; (2) rozvíjet schopnost orientace v legislativě a vnitřních pravidlech pracoviště; (3) rozvíjet způsobilost pro jednání v souladu se zásadami povinné mlčenlivosti a ochrany osobních údajů; (4) rozvíjet dovednosti v profesní administrativě; (5) rozvíjet schopnost propojování teorie a praxe sociální práce; (6) rozvíjet dovednosti potřebné pro navazování spolupráce s klienty; (7) rozvíjet komunikační dovednosti; (8) rozvíjet dovednosti v oblasti sebeřízení a sebereflexe. Odborná praxe je reflektována prostřednictvím Semináře k odborné praxi 3 (KAM/BPSE3) a probíhá paralelně s ním. Odbornou praxi lze vykonat v České republice i v zahraničí.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná praxe 6 (KAM/BKOP6)
Cílem předmětu je poznat běžnou praxi sociálních pracovníků. Odborná praxe je realizována průběžnou formou u volitelných subjektů poskytujících sociálně-právní ochranu dětí (obecní úřady, krajské úřady, neziskové organizace pověřené výkonem sociálně-právní ochrany dětí aj.). Mezi dílčí cíle odborné praxe náleží: (1) rozvíjet citlivost pro (etická) dilemata sociální práce; (2) rozvíjet způsobilost pro jednání v souladu se zásadami povinné mlčenlivosti a ochrany osobních údajů; (3) rozvíjet schopnost propojování teorie a praxe sociální práce; (4) rozvíjet dovednosti pro porozumění životní situaci a potřebám klientů; (5) rozvíjet dovednosti potřebné pro ukončování spolupráce s klienty; (6) rozvíjet komunikační dovednosti; (7) rozvíjet dovednosti v oblasti sebeřízení, sebereflexe a psychohygieny. Odborná praxe je reflektována prostřednictvím Semináře k odborné praxi 6. Odbornou praxi lze vykonat v České republice i v zahraničí.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná praxe 6 (KAM/BPOP6)
Cílem předmětu je poznat běžnou praxi sociálních pracovníků. Odborná praxe je realizována průběžnou formou u volitelných subjektů poskytujících sociálně právní ochranu dětí (obecní úřady, krajské úřady, neziskové organizace pověřené výkonem sociálně právní ochrany dětí aj.). Mezi dílčí cíle odborné praxe náleží: (1) rozvíjet citlivost pro (etická) dilemata sociální práce; (2) rozvíjet způsobilost pro jednání v souladu se zásadami povinné mlčenlivosti a ochrany osobních údajů; (3) rozvíjet schopnost propojování teorie a praxe sociální práce; (4) rozvíjet dovednosti pro porozumění životní situaci a potřebám klientů; (5) rozvíjet dovednosti potřebné pro ukončování spolupráce s klienty; (6) rozvíjet komunikační dovednosti; (7) rozvíjet dovednosti v oblasti sebeřízení, sebereflexe a psychohygieny. Odborná praxe je reflektována prostřednictvím Semináře k odborné praxi 6 (KAM/BPSE6) a probíhá paralelně s ním. Odbornou praxi lze vykonat v České republice i v zahraničí.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná souvislá praxe 2 (KAM/NPR2K)
Cílem Odborné souvislé praxe 2 je zprostředkování zkušeností se způsoby práce v organizacích sociální práce, včetně metodických a koncepčních činností. Studentům je poskytnuta příležitost konfrontovat získané teoretické znalosti z oblastí řízení organizací služeb sociální práce s jejich činností v praxi. V průběhu Odborné souvislé praxe 2 se studenti podílí v týmech na přípravě a realizaci návrhu řešení povinně volitelného úkolu/projektu (vytvořeného v předmětu KAM/NPR1K) ve spolupráci se zástupci organizace, se zapojením jejich klientů/uživatelů. Při realizaci projektu jsou zohledněny potřeby a možnosti dané organizace a jejich uživatelů. Součástí realizace návrhu řešení projektu v organizaci je i určení metody jeho evaluace a následná evaluace míry naplnění jeho jednotlivých cílů, výstupů a aktivit ve spolupráci se zástupci organizace. Výstupem Odborné souvislé praxe 2 je také závěrečná zpráva vypovídající o způsobu a míře naplnění jednotlivých kroků návrhu řešení projektu, fungování týmu a výsledcích evaluačního procesu. Výsledky práce jednotlivých studijních týmů jsou prezentovány v rámci Projektového dne FSS OU (v 3. - 4. týdnu v lednu), čímž se vytváří prostor pro zpětnou vazbu ze strany nejen zúčastněných organizací, ale i ostatních přítomných subjektů (studenti/akademičtí pracovníci, praktici) a rozvíjí dialog nad udržitelností realizovaných aktivit.
aa
ZS 2024/2025 - Odborná souvislá praxe 2 (KAM/NPR2P)
Cílem Odborné souvislé praxe 2 je zprostředkování zkušeností se způsoby práce v organizacích sociální práce, včetně metodických a koncepčních činností. Studentům je poskytnuta příležitost konfrontovat získané teoretické znalosti z oblastí řízení organizací služeb sociální práce s jejich činností v praxi. V průběhu Odborné souvislé praxe 2 se studenti podílí v týmech na přípravě a realizaci návrhu řešení povinně volitelného úkolu/projektu (vytvořeného v předmětu KAM/NPR1P) ve spolupráci se zástupci organizace, se zapojením jejich klientů/uživatelů. Při realizaci návrhu projektu jsou zohledněny potřeby a možnosti dané organizace a jejich uživatelů. Součástí realizace návrhu projektu v organizaci je i určení metody jeho evaluace a následná evaluace míry naplnění jeho jednotlivých cílů, výstupů a aktivit ve spolupráci se zástupci organizace. Výstupem Odborné souvislé praxe 2 je také závěrečná zpráva vypovídající o způsobu a míře naplnění jednotlivých kroků návrhu projektu, fungování týmu v průběhu realizace a evaluace projektu a výsledcích evaluačního procesu. Výsledky práce jednotlivých studijních týmů jsou na konci semestru prezentovány v rámci Projektového dne FSS OU, čímž se vytváří prostor pro zpětnou vazbu ze strany nejen zúčastněných organizací, ale i ostatních přítomných subjektů (studenti/akademičtí pracovníci, praktici) a rozvíjí dialog nad udržitelností realizovaných aktivit.
aa
ZS 2024/2025 - Projektový management (KAM/NPMAK)
Cílem kurzu je nabídnout studentům orientaci v problematice přípravy a řízení projektů v rámci vybraných programů Evropské Unie v aktuálním programovém období. Seznámit je s jednotlivými sektorovými/operačními programy, možnostmi financování projektů z evropských fondů, zahraničních nadací aj. zahraničních fondů. V průběhu kurzu si studenti vyzkouší připravit návrh projektu v online aplikaci IS KP21+, v rámci vybrané výzvy Operačního programu Zaměstnanost plus 2021-2027. Studenti budou v průběhu kurzu také seznámení s implementační strukturou institucí a subjektů, podílejících se na zprostředkování a čerpání finanční pomoci z ESF v České republice v aktuálním programovém období.
aa
ZS 2024/2025 - Projektový management (KAM/NPMAP)

Cílem kurzu je nabídnout studentům orientaci v problematice přípravy a řízení projektů v rámci vybraných programů Evropské Unie v aktuálním programovém období. Seznámit je s jednotlivými sektorovými/operačními programy, možnostmi financování projektů z evropských fondů, zahraničních nadací aj. zahraničních fondů. V průběhu kurzu si studenti vyzkouší připravit návrh projektu v online aplikaci IS KP21+, v rámci vybrané výzvy Operačního programu Zaměstnanost plus 2021 - 2027. Studenti budou v průběhu kurzu také seznámení s implementační strukturou institucí a subjektů, podílejících se na zprostředkování a čerpání finanční pomoci z ESF v České republice v aktuálním programovém období.

aa
ZS 2024/2025 - Reflexivita v sociální práci s rodinou (KAM/NRREK + NRREP)

Cílem předmětu je rozvíjet u studentů postupy a techniky reflexivity a jejich aplikací a implikací v praxi sociální práce s rodinou, zejména pak v práci s etickými dilematy. Rozvoj reflexivity u studentů umožní dále posilovat jejich kompetence ve vztahově založené sociální práci (vycházející ze systemických přístupů a psychoanalytických teorií) a uplatňovat přístupy založené na zplnomocnění v sociální práci s rodinou.

aa
ZS 2024/2025 - Seminář k odborné praxi 3 (KAM/BKSE3)
Cílem předmětu je reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou průběžnou formou ve volitelných organizacích poskytujících sociální služby (Odborná praxe 3), a odbornou praxi studentů realizovanou souvislou formou v předchozím semestru studia (Odborná praxe 2). Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) integrovat praktické zkušenosti, získané studentem, do teoretických východisek sociální práce; (2) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti studenta; (3) reflektovat plnění plánu učení a cílů učení. Seminář k odborné praxi 3 navazuje na předmět Odborná praxe 3 (KAM/BKOP3).
aa
ZS 2024/2025 - Seminář k odborné praxi 3 (KAM/BPSE3)
Cílem předmětu je: (1) reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou průběžnou formou ve volitelných organizacích poskytujících sociální služby (Odborná praxe 3), a odbornou praxi studentů realizovanou souvislou formou v předchozím semestru studia (Odborná praxe 2); (2) poznat koncept odborné praxe formou projektové výuky a získat základní znalosti a dovednosti s tímto procesem spojené. Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) integrovat praktické zkušenosti, získané studentem, do teoretických východisek sociální práce; (2) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti studenta; (3) reflektovat plnění plánu učení a cílů učení. Seminář k odborné praxi 3 navazuje na předmět Odborná praxe 3 (KAM/BPOP3) a probíhá paralelně s ním.
aa
ZS 2024/2025 - Seminář k odborné praxi 6 (KAM/BKSE6)
Cílem předmětu je reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou průběžnou formou ve volitelných organizacích poskytujících sociální služby (Odborná praxe 6), a odbornou praxi studentů realizovanou souvislou formou v předchozím semestru studia (Odborná praxe 5). Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) integrovat praktické zkušenosti, získané studentem, do teoretických východisek sociální práce; (2) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti studenta; (3) reflektovat plnění plánu učení a cílů učení. Seminář k odborné praxi 6 navazuje na předmět Odborná praxe 5 (KAM/BKOP5) a Odborná praxe 6 (KAM/BKOP6), který probíhá ve stejném semestru paralelně.
aa
ZS 2024/2025 - Seminář k odborné praxi 6 (KAM/BPSE6)
Cílem předmětu je reflektovat odbornou praxi studentů realizovanou průběžnou formou ve volitelných organizacích poskytujících sociální služby (Odborná praxe 6), a odbornou praxi studentů realizovanou souvislou formou v předchozím semestru studia (Odborná praxe 5). Mezi dílčí cíle semináře k odborné praxi náleží: (1) integrovat praktické zkušenosti, získané studentem, do teoretických východisek sociální práce; (2) kriticky analyzovat získané znalosti a dovednosti studenta; (3) reflektovat plnění plánu učení a cílů učení. Seminář k odborné praxi 6 navazuje na předmět Odborná praxe 6 (KAM/BPOP6) a probíhá paralelně s ním.
aa
ZS 2024/2025 - Soc. pol. a její real. v právu soc. zab. (KAM/BKPLP)
Kurz je úvodem do základních konceptů sociální politiky a její realizace v právu sociálního zabezpečení v ČR. Studující se seznámí s principy, funkcemi a cíli sociální politiky, zorientují se v historické proměně sociální politiky. Dále se seznámí se sociálně-politickou reflexí vnímání chudoby, osvojí si znalost současné podoby sociálně-politických nástrojů v ČR. Dále se seznámí se základní právní úpravou správního práva procesního, mechanismů kontroly veřejné správy, s platnou právní úpravou práva sociálního zabezpečení, jednotlivými dávkami, jejich účelem a podmínkami přiznání. Studenti budou dále vedeni k samostatné orientaci v aktuálních sociálně politických problémech jak v ČR, tak v celé Evropské unii.
aa
ZS 2024/2025 - Soc. práce a pol. v kont. neoliberalismu (KAM/JDNEP)
Cílem kurzu je studující seznámit s vývojem neoliberální sociální politiky v západních zemích od druhé poloviny 70. let 20. století a jejími dopady v podobě uplatňování welfare surveillance jako nové perspektivy i souboru technik práce s osobami v tíživé situaci na teorii i praxi sociální práce a proměnu rolí sociálních pracovníků a pracovnic. Probírána bude také role globalizace v tomto procesu a zvláštní pozornost bude věnována specifikům vývoje v České republice a reakcím sociální práce v podobě kritické sociální práce.
aa
ZS 2024/2025 - Soc.pol. a její real. v právu soc. zab. (KAM/BPPLP + BZPLP)

Kurz je úvodem do základních konceptů sociální politiky a její realizace v právu sociálního zabezpečení v ČR. Studující se seznámí s principy, funkcemi a cíli sociální politiky, zorientují se v historické proměně sociální politiky. Dále se seznámí se sociálně-politickou reflexí vnímání chudoby, osvojí si znalost současné podoby sociálně-politických nástrojů v ČR. Dále se seznámí se základní právní úpravou správního práva procesního, mechanismů kontroly veřejné správy, s platnou právní úpravou práva sociálního zabezpečení, jednotlivými dávkami, jejich účelem a podmínkami přiznání. Studenti budou dále vedeni k samostatné orientaci v aktuálních sociálně politických problémech jak v ČR, tak v celé Evropské unii.

aa
ZS 2024/2025 - Soc.práce a polit.v kont. neoliberalismu (KAM/JDNEK)
Cílem kurzu je studující seznámit s vývojem neoliberální sociální politiky v západních zemích od druhé poloviny 70. let 20. století a jejími dopady v podobě uplatňování welfare surveillance jako nové perspektivy i souboru technik práce s osobami v tíživé situaci na teorii i praxi sociální práce a proměnu rolí sociálních pracovníků a pracovnic. Probírána bude také role globalizace v tomto procesu a zvláštní pozornost bude věnována specifikům vývoje v České republice a reakcím sociální práce v podobě kritické sociální práce.