Předmět Biomechanika pohybu člověka navazuje na Základy biomechaniky sportu a tělesných cvičení z bakalářského stupně studia. Zatímco v Základech biomechaniky sportu a tělesných cvičení jsou řešeny převážně účinky vnějších sil na člověka, sportovce, při pohybu, Biomechanika pohybu člověka se zabývá především účinky sil vnitřních. Propojení poznatků z fyzikálního základu biomechaniky s pohybovým systémem člověka a metodologií biomechanického výzkumu může být východiskem ke koncipování diplomových prací. Základní způsobilostí studentů po absolvování tohoto kurzu je schopnost využít poznatky a dovednosti pro zvyšování výkonnosti a prevenci zranění při lidském pohybu. Navíc je student schopen využít znalostí a dovedností při tvorbě odborných textů v oblasti kinantropologie. Při nácviku praktických dovedností bude studentům poskytována zpětná vazba prostřednictvím software, který umožňuje rychlou analýzu vybraných parametrů v kritických místech osvojované dovednosti. Na základě výstupu ze získaných dat poskytne vyučující studentům korekční instrukce s cílem odstranění chyb v aktuálně osvojované dovednosti.
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se ve vývoji tělesné kultury jako součásti kultury obecné v jednotlivých historických obdobích a různých geograficko - kulturních oblastech s důrazem na českou tělesnou kulturu v evropském kontextu.
Náplň předmětu je uskutečněna formou kurzu. Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami bezpečného pobytu v zimní přírodě, při jejich osobním lyžařském výcviku. V osobním výcviku se jedná především o lyžařské dovednosti 1. a vybrané dovednosti 2. části postupu výuky základní etapy lyžování, které jsou obsaženy nejen v osnovách základní a střední školy, ale jsou také náplní výuky lyžařské veřejnosti.
Tento předmět je úvodní předmět do problematiky psychologie sportu a cvičení a seznámí studenty se souvislostmi mezi sociálními a psychologickými faktory a organizovaným sportem, cvičením a pohybovou aktivitou. Budeme diskutovat o tom, jak sociálně-psychologické faktory ovlivňují pohybové chování a jak naopak účast ve sportu, cvičení a pohybové aktivitě ovlivňuje psychologický vývoj a stav jedince.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy snowboardingu a jeho výuky v podmínkách lyžařských kurzů základní školy. Výuka je zaměřena na zvládnutí techniky jízdy a základní metodiky nácviku ( základní prvky, alpská jízda, freestyle, freeriding). Důraz je také kladen na bezpečné zvládnutí jízdy na snowboardu. Studenti, kteří zvládnou licenční požadavky, mohou získat licenci "instruktor školního snowboardingu".
Předmět je zaměřen na zvládnutí basketbalu 3x3. Nácvik, vedený především pomocí průpravných cvičení, je zaměřen hlavně na herní činnosti jednotlivce, méně na herní kombinace. Herní systémy si studenti vyzkoušejí zejména ve vlastní hře, která ve většině vyučovacích hodin zabere nejméně polovinu času.
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybraným spektrem her v oblasti pohybové aktivity a dále s problematikou organizace a řízení různých typů soutěží a turnajů.
Cílem předmětu je naučit studenty základní pohybové dovednosti a činnosti nutné k realizaci sportovních her volejbal a basketbal.