aa
ZS 2024/2025 - Přírodovědný a společenskovědní základ (UCV/1PZ1)
Cílem předmětu je seznámit studenty se smyslem přírodovědného a společenskovědního vzdělávání na 1. stupni ZŠ, poukázat na historické souvislosti přírodovědného a společenskovědního vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Dále budou studenti seznámeni s postavením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu. Cílem je vést studenty k pochopení role učitele a žáka jako subjektů edukace v předmětech přírodovědného a společenskovědního charakteru, zejména pak v otázkách didaktické analýzy učiva (učitel) a prekoncptů (žák). Studenti budou rovněž seznámeni se specifickými výukovými formami, metodami a materiálně-didaktickými prostředky v předmětech přírodovědné a společenskovědní povahy. Absolvent tak získá ucelené základy oborové didaktiky integrovaného předmětu Člověk a jeho svět. Cílem předmětu je seznámit studenty s tématem zdraví člověka, s fungováním jednotlivých soustav lidského těla a vývojem člověka od narození po smrt. Dále seznámit studenty s prvky zdravého životního stylu a zásadami hygieny tak, aby dokázali téma aplikovat ve výuce na 1. stupni ZŠ. Dalším cílem je poukázat na důležitost sexuální výchovy, zejména na psychické a etické důsledky sexuálního chování člověka, aby student mohl položit správné základy sexuální výchovy u dětí v primární škole. Cílem je rovněž prohloubit u studentů znalosti o první pomoci a jednání v život ohrožujících situacích. Student by také měl být podrobněji seznámen s nebezpečím návykových látek a preventivních chováním zamezujícím jejich užívání. V neposlední řadě také seznámit s oblastí osobního bezpečí zejména v oblasti silničního provozu, šikany a týrání, jakož i násilím v médiích tak, aby student mohl didakticky zpracovat uvedená témata pro výuku na 1. stupni ZŠ. Důležitým cílem předmětu je vést studenta k dovednosti didakticky zpracovat témata tematického okruhu Člověk a jeho zdraví.
aa
ZS 2024/2025 - Anglický jazyk (UCV/1AJ1)
Předmět upevňuje a rozšiřuje jazykové znalosti a komunikační dovednosti osvojené na konci středoškolského vzdělávání. Cílová (výstupní) úroveň předmětu odpovídá stupni B1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem předmětu je neustálé prohlubování znalostí gramatických jevů a slovní zásoby tak, aby studenti srozumitelně a přiměřeně gramaticky správně komunikovali v běžných situacích, a to ústní i písemnou formou. Předmět rovněž prohlubuje znalosti studentů týkající se anglicky mluvících zemí v Evropě i ve světě a upevňuje tak vědomí existence rozlišných kultur a společností.
aa
ZS 2024/2025 - Didaktika angličtiny pro 1. stupeň ZŠ (UCV/1DA2)
Odborný předmět Didaktika angličtiny pro 1. stupeň ZŠ - UCV/1DA2 navazuje na odborný předmět UCV/1DA1. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy cizojazyčné výuky. Zdokonalí též své komunikativní kompetence při přípravě a realizaci cizojazyčné výuky. Výstupní úroveň je B1.2 podle SERRJ.
aa
ZS 2024/2025 - Oborová didaktika 1 (UCV/3OBDV)
Oborová didaktika je klíčovou disciplínou učitelského vzdělávání, která navazuje na obecnou didaktiku. Cílem předmětu tedy je: 1. Aplikovat základy obecné didaktiky na didaktiku oborovou. 2. Získat komplex vědomostí, dovedností, návyků a postojů pro vzdělávání žáků v předmětech konkrétního zaměření na základních a středních školách. Rozvíjet možnosti hodnotového systému žáků na základních a středních školách. 3. Seznámit studenty s novými a netradičními formami, metodami a materiálními didaktickými prostředky výuky daných oborů na základních a středních školách. 4. Předmět je koncipován tak, aby vycházel z obecné didaktiky, aplikoval její poznatky na didaktiku oborovou a zároveň umožňoval transformaci získaných poznatků do pedagogické praxe základních a středních škol. Konkrétně by si měl student osvojit dovednost formulovat cíle výuky a didakticky analyzovat učivo pro přípravu na výuku, měl by umět posoudit přednosti a nevýhody vyučovacích forem a způsobů motivace žáků, vyučovacích metod daného oboru a typu školy (základní a střední škola). 5. Zajistit integraci mezi vědními disciplínami, včetně pedagogiky, psychologie i jednotlivých oborových didaktik. Důraz je kladen na projektování, realizaci a evaluaci výuky.
aa
ZS 2024/2025 - Přírodovědný a společenskovědní základ (UCV/1PZ3)
Předmět je zaměřen na tematický okruh Lidé a čas. Cílem je také vést studenty k utřídění a prohloubení si poznatků z historie českého státu a těchto poznatků umět využít v didaktickém zpracování vyučovacích hodin. Pro to, aby student mohl připravit kvalitní vyučovací hodinu s historickým, musí mít dobře zvládnuty základy oboru (historie), z nichž učivo v tematickém okruhu Lidé a čas, vychází. Důraz bude položen zejména na oborovou (mezioborovu) didaktiku tak, aby byl student schopen samostatně provádět didaktickou analýzu a dokázal připravit vyučovací hodinu (lekci) na historické téma pro žáky 1. stupně ZŠ. V teoretickém kontextu didaktických znalostí obsahu se bude obsah předmětu zaměřovat na to, aby student dokázal dětem (žákům) vědecky správně a přitom srozumitelně vysvětlit klíčové historické události. Cílem předmětu je prohloubit a rozvinout u studentů znalosti a dovednosti související s historickou částí integrovaného předmětu Člověk a jeho svět. Studenti si utřídí poznatky z historie českého státu a budou je umět využít v didaktickém zpracování vyučovacích hodin.
aa
ZS 2024/2025 - Základy aritmetiky (UCV/1ARZ)
Student/ka: - navrhuje, argumentuje, diskutuje a analyzuje různé strategie řešení aritmetických úloh; - posuzuje řešení aritmetických úloh; - pracuje s chybou v souladu s principy genetického konstruktivismu.