Top
aa
ZS 2024/2025 - Diagnostics in the Educational Process (SPG/E-DEP)Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů o diagnostických postupech používaných i ve speciálněpedagogické praxi. Studenti se seznámí se základními principy a metodami tradičního testování (statická diagnostika, práce s normami) a osvojí si základní principy dynamické diagnostiky jako způsobu poznávání a mapování kognitivních procesů dítěte či dospívajícího v procesu učení s důrazem na deficity. Naučí se rozlišovat mezi aktuální úrovní dítěte a jeho učebním potenciálem. Tyto principy nejsou vázány na národní normy, vycházejí z kognitivních principů učení, a mají tedy široké uplatnění. Obsah kurzu navazuje na kurz typu A - Speciálněpedagogická diagnostika zařazený do učebního plánu prvního ročníku magisterského studijního programu Speciální pedagogika nebo na jiný obdobný kurz, není však podmínkou pro jeho absolvování.
aa
ZS 2024/2025 - Metodologie pedagogického výzkumu (SPG/77MPV)Cílem předmětu je rozvoj teoretických i praktických kompetencí studentů ohledně tvorby výzkumu a výzkumných projektů ve speciální pedagogice a rovněž rozvoj znalostí speciálně pedagogické metodologie, která je nutná pro tvorbu závěrečných diplomových prací studentů.
aa
LS 2024/2025 - Specializace v logopedii 2 (SPG/7XLO2)Cílem předmětu je osvojení si teoretických i praktických znalostí z oblasti terapie a prevence vývojových poruch řeči, jazyka, sociální komunikace a poruch polykání. Intervenční materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika.
aa
ZS 2024/2025 - Metodologie diplomových prací (SPG/7MEDP)652840Cílem předmětu je rozvoj teoretických i praktických kompetencí studentů ohledně tvorby výzkumu a výzkumných projektů ve speciální pedagogice a rovněž rozvoj znalostí speciálně pedagogické metodologie, která je nutná pro tvorbu závěrečných diplomových prací studentů.
aa
ZS 2024/2025 - Metodologie diplomových prací (SPG/77EDP)654894Cílem předmětu je rozvoj teoretických i praktických kompetencí studentů ohledně tvorby výzkumu a výzkumných projektů ve speciální pedagogice a rovněž rozvoj znalostí speciálně pedagogické metodologie, která je nutná pro tvorbu závěrečných diplomových prací studentů.
aa
ZS 2024/2025 - Speciálně pedag. diagnostika logopedická (SPG/7SDGL)Cílem předmětu je teoretické i praktické osvojení speciálněpedagogické diagnostiky logopedické a diferenciální diagnostiky u jednotlivých okruhů NKS ve všech věkových kategoriích. Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů.
aa
ZS 2024/2025 - Speciálně pedag. diagnostika logopedická (SPG/77DGL)Cílem předmětu je teoretické i praktické osvojení speciálněpedagogické diagnostiky logopedické a diferenciální diagnostiky u jednotlivých okruhů NKS ve všech věkových kategoriích. Diagnostické materiály, logopedické pomůcky, přístrojová a počítačová technika. Součástí praktika jsou společné ústní i písemné rozbory pořízených audiovizuálních záznamů.
aa
ZSiLS 2024/2025 - Social Education (SPG/E-SOC)654707Synopsis / description / annotation:
The aim of lecture is to present some aspects of social education in the context of general interpretation, and in the context of social life of human beings. Discussion will cover various topics that form the backbone of social education, such as the beginnings of social pedagogy, and in other European countries, the concept of social pedagogy and subject matter, and also link the field to other disciplines. Lectures will focus on current topics in the Czech Republic, and in EU with intensive orientation on cultural, religional, societal, lingvistic and some other issues that determine social relations among people living in Czechia.
Course Objectives:
The main objectives of the course are the following ones: a) presenting and understanding the key aspects of social educational concepts in the Czech Republic and in EU, b) getting to know the specifics of some selected determinants of social relations, and c) understanding some key problem existing in the context of not only in Czech school educational system.